emw.gr

Με δυο σχάρες για εντυπωσιακή ικανότητα φόρτωσης, ισχυρό κινητήρα και μεγάλη αυτονομία, το DF Cargo της EMW φέρνει νέα δεδομένα στο χώρο των επαγγελματικών ηλεκτρικών scooter εκτοξεύοντας την αποδοτικότητα και ελαχιστοποιώντας το κόστος χρήσης.

   Η ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει σταδιακά να διεισδύει και στο κομμάτι των μεταφορών και τις διανομής. Αυτό βέβαια ήταν φυσικό επακόλουθο, καθώς το εντυπωσιακά μικρό κόστος χρήσης και συντήρησης επιτρέπει στους επαγγελματίες να έχουν μεγαλύτερο κέρδος, κάνοντας ένα ηλεκτρικό scooter μια ιδιαίτερα δελεαστική επιλογή. Ταυτόχρονα, η ραγδαία εξέλιξη τα τελευταία χρόνια έχει φέρει τελικές ταχύτητες και αυτονομίες που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του επαγγελματία. Η πιο φρέσκια πρόταση στην κατηγορία μας έρχεται από την EMW και ακούει στο όνομα DF Cargo, ένα ηλεκτρικό scooter σχεδιασμένο εξαρχής για φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές εμπορευμάτων με το ελάχιστο δυνατό κόστος.    

Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής

Test Drive στο Emw Df Cargo

 

   Η εμφάνιση του DF είναι σύγχρονη, χωρίς να είναι κραυγαλέα, όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα επαγγελματικό όχημα. Στο εμπρός μέρος, ο οβάλ LED προβολέας με τα φώτα ημέρας περιμετρικά, έχει τοποθετηθεί χαμηλά αφήνοντας από πάνω του χώρο για τη σχάρα, η οποία έχει σχήμα «L» για καλύτερη στήριξη των αντικειμένων και προστασία των πλαστικών. Πηγαίνοντας προς τα πίσω, από το τελείωμα του πατώματος ξεπροβάλλουν οι ατσάλινοι σωλήνες κυκλικής διατομής του πλαισίου, οι οποίοι ανεβαίνουν προς τα πάνω και ενώνονται στο πίσω μέρος σχηματίζοντας την ουρά του scooter δίνοντας μια πιο σκληροτράχηλη όψη. Το φωτιστικό σώμα ακολουθεί τη σχεδίαση του προβολέα και φιλοξενεί τα φλας στις άκρες του.  

   Η EMW επιλέγει με πολύ αυστηρά κριτήρια τους προμηθευτές της ώστε να διασφαλίζει σταθερά υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία. Το DF δεν αποτελεί εξαίρεση με τη συναρμογή και το φινίρισμα να δείχνουν ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν στη σκληρή επαγγελματική χρήση. Για τριγμούς, οι οποίοι θα γίνονταν άμεσα αντιληπτή λόγω της απουσίας θορύβου κατά την κίνηση, ούτε λόγος ακόμα και όταν περνούσαμε πάνω από έντονες κακοτεχνίες.  

 

Aνεση – Εργονομία - Πρακτικότητα

Η πρακτικότητα του ηλεκτρικού scooter Emw Df Cargo

 

   Σε ένα επαγγελματικό όχημα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην άνεση του αναβάτη, ο οποίος θα χρειαστεί να περάσει καθημερινά πολλές ώρες στο δρόμο. Το DF τα πηγαίνει περίφημα σε αυτό τον τομέα με τη σέλα να έχει πλούσιο και μαλακό αφρώδες. Η απόστασή της από το έδαφος είναι χαμηλή και πατάς με ευκολία τα δυο πόδια κάτω, αλλά επίσης χαμηλή είναι και η απόσταση από το πάτωμα, οπότε τα γόνατα σε αναβάτες υψηλού αναστήματος θα λυγίζουν λίγο περισσότερο από το ιδανικό, χωρίς όμως αυτό να γίνεται ενοχλητικό.

   Η πρακτικότητα είναι απόλυτη προτεραιότητα σε ένα τέτοιου είδους όχημα και το DF παίρνει άριστα σε αυτό τον τομέα διαθέτοντας δυο σχάρες με την πίσω να μπορεί να φιλοξενήσει όλους τους τύπους κουτιών, επίπεδο πάτωμα και φαρδύ γάντζο στην ποδιά. Εκεί, υπάρχει ακόμα ανοιχτός αποθηκευτικός χώρος και θύρα USB, για τη φόρτιση κινητού ή συσκευής πλοήγησης. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι το DF είναι διαθέσιμο και σε πολιτική έκδοση με σέλα συνεπιβάτη και μικρή σχάρα στο πίσω μέρος. Κάτω από τη σέλα βρίσκονται οι μπαταρίες, αλλά περισσεύει λίγος χώρος για τον φορτιστή ή άλλα μικροαντικείμενα και έγγραφα. Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες φτάνουν σε μια εντυπωσιακού μεγέθους έγχρωμη LCD οθόνη 12 ιντσών με ταχύμετρο, επίπεδο φόρτισης μπαταρίας, επιλεγμένο mode λειτουργίας, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, με τον τελευταίο να είναι κάπως δυσδιάκριτος.      

 

Κινητήρας – Μπαταρία

Ο κινητήρας του Emw Df Cargo

 

   Στο κέντρο του πίσω τροχού είναι τοποθετημένος ένας brushless ηλεκτροκινητήρας διπλής ισχύος με μέγιστη απόδοση 4.800 Watt και μπορείς να επιλέξεις μεταξύ 3 mode λειτουργίας που διαφοροποιούνται ως προς την τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 30, 60 και 85 χλμ. / ώρα αντίστοιχα. Πολύ χρήσιμη κατά το παρκάρισμα ή στις μανούβρες με το scooter φορτωμένο είναι η ύπαρξη όπισθεν που ενεργοποιείται εύκολα κρατώντας πατημένο το αντίστοιχο κουμπί και ανοίγοντας το γκάζι.

   Τo DF τόσο στην πολιτική όσο και την επαγγελματική έκδοση μπορεί να δεχθεί δυο μπαταρίες 72V χωρητικότητας 40Ah, όπως το scooter της δοκιμής που είχαμε στα χέρια μας. Χωρίς ιδιαίτερα οικονομική οδήγηση και χρησιμοποιώντας αποκλειστικά το mode 3 με την υψηλότερη τελική πετύχαμε αυτονομία κοντά στα 80 χιλιόμετρα ανά μπαταρία, που σημαίνει ότι τα 200 που ανακοινώνει η εταιρεία είναι ένα εφικτό νούμερο υπό προϋποθέσεις. Οι δυο μπαταρίες δεν είναι συνδεδεμένες ταυτόχρονα στο scooter που σημαίνει ότι αν αδειάσει η μια, πρέπει να σταματήσεις, να την αποσυνδέσεις και να συνδέσεις την άλλη. Οι μπαταρίες είναι αποσπώμενες και μπορούν να φορτιστούν σε οποιαδήποτε οικιακή πρίζα, ενώ αν υπάρχει παροχή ρεύματος στο γκαράζ δεν χρειάζεται να τις αφαιρέσεις από το scooter. Η φόρτιση μιας μπαταρίας ολοκληρώνεται σε περίπου 5 ώρες και κοστίζει λιγότερο από 0,5 ευρώ συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση του λειτουργικού κόστους του επαγγελματία χαμηλά, μεγιστοποιώντας το κέρδος του.  

 

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα

Φρένα και αναρτήσεις του ηλεκτρικού scooter Emw Df Cargo

 

   Τo DF έχει κτιστεί γύρω από ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και έχει επίσημη έγκριση τύπου ως cargo όχημα. Τόσο η εμπρός όσο και η πίσω σχάρα διαθέτουν προεξοχές για εύκολο δέσιμο αντικειμένων και ασφαλή στήριξη κουτιών μεταφοράς, ενώ η δυνατότητα φόρτωσης αγγίζει τα 150 κιλά χωρίς σε αυτά να συμπεριλαμβάνεται το βάρος του αναβάτη. Αυτό είναι εφικτό χάρη στα 4 πίσω αμορτισέρ, μια καινοτομία που πρώτη φορά συναντάμε σε scooter, τα οποία θα επιτρέψουν στον επαγγελματία να κουβαλήσει βαριά φορτία χωρίς να θυσιάζεται η ευστάθεια και η ασφαλή συμπεριφορά του scooter. Στο εμπρός μέρος έχουμε τηλεσκοπικό πιρούνι, ενώ το κομμάτι της πέδησης αναλαμβάνουν υδραυλικά δισκόφρενα και στους δυο τροχούς με συνδυασμένη λειτουργία. Οι τροχοί των 12 ιντσών φορούν ελαστικά διαστάσεων 90/90-12 και το συνολικό βάρος δεν ξεπερνά τα 105 κιλά.

 

Στο δρόμο

Οδηγός κάνει Test Drive στο Emw Df Cargo

 

   Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει μόλις κάτσεις στη σέλα του είναι ευρυχωρία, καθώς ακόμα και αναβάτες άνω του 1,80 έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια και δεν θα αισθανθούν ποτέ στριμωγμένοι. Ανοίγοντας το γκάζι, το scooter επιταχύνει σβέλτα και αβίαστα ανεξάρτητα από την κλίση του οδοστρώματος και την ύπαρξη φορτίου, ενώ διατηρεί την ταχύτητά του ακόμα και σε έντονη ανηφόρα χωρίς μεγάλες διακυμάνσεις. Η ανάλαφρη αίσθηση και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού χαρίζουν στο DF ευελιξία παπιού για να κερδίζεις χρόνο σε κάθε διαδρομή. Ο ανεμοθώρακας έχει σωστό ύψος ώστε από τους ώμους και κάτω να είσαι καλυμμένος από τα στοιχεία της φύσης, ενώ το υψηλότερο σημείο του βρίσκεται κάτω από το επίπεδοι των ματιών και δεν σου κόβει το οπτικό πεδίο. Ένα στοιχείο που μας προβλημάτισε ήταν το ότι όταν έμενες σταματημένος στο φανάρι για μερικά δευτερόλεπτα, το scooter έμπαινε αυτόματα σε parking mode και για την εκ νέου εκκίνηση έπρεπε να πατήσεις το φρένο ή το αντίστοιχο κουμπί στο τιμόνι. Η λειτουργία αυτή έχει σαν στόχο την ασφάλεια, ώστε να μην ξεκινήσει το scooter σε κάποιο τυχαίο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά στην πράξη δεν βολεύει, καθώς μέχρι να το συνηθίσεις ανάβει το φανάρι πράσινο κι εσύ ψάχνεις κουμπιά.

  Την ύπαρξη όπισθεν θα την εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι επαγγελματίες όταν χρειαστεί να μανουβράρουν το scooter με μεγάλο φορτίο και είναι τόσο πρακτική που ακόμα κι εμείς τη χρησιμοποιούσαμε συχνά, αντί να μετακινούμε το DF με τα χέρια στο παρκάρισμα. Επίσης, πολύ χρήσιμα είναι τα αλαρμ, καθώς ένα τέτοιο scooter επαγγελματικής χρήσης καλείται να κάνει συχνές στάσεις. Με το scooter χωρίς φορτίο, τα πίσω αμορτισέρ είναι σκληρά και αυτό γίνεται αντιληπτό στις έντονες κακοτεχνίες του δρόμου, όμως μιλάμε για ένα επαγγελματικό όχημα που σπάνια θα είναι χωρίς φορτίο. Φορτωμένο λοιπόν, η κατάσταση αλλάζει σημαντικά και μάλιστα όσο περισσότερο το βάρος, τόσο καλύτερη γίνεται η απόσβεση των αμορτισέρ. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησαν τα φρένα καθώς δεν έχουν την απότομη λειτουργία που συναντάμε σε ορισμένα ηλεκτρικά scooter. Αντιθέτως έχουν ωραία αίσθηση, είναι προοδευτικά και μπορούν να επιβραδύνουν αποτελεσματικά το scooter ακόμα και από την τελική του.  

 

Συμπέρασμα

Test Drive από το mototriti στο Emw Df Cargo

 

   Η μείωση των εξόδων ενός επαγγελματία των μεταφορών και της διανομής έχει άμεσο αντίκτυπο στο κέρδος του. Αυτό ακριβώς υπόσχεται το EMW DF Cargo που με μηδαμινό κόστος φόρτισης, συντήρηση που περιορίζεται σε μικρής αξίας αναλώσιμα, όπως λάστιχα και τακάκια και την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, θα μειώσει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του επαγγελματία. Χάρη στα τέσσερα πίσω αμορτισέρ μπορεί να μεταφέρει βαρύ φορτίο, ενώ έχει υψηλή τελική ταχύτητα και αυτονομία που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες.

 

Άρθρο: mototriti.gr